106 aktive Mitglieder

Beitrag gepostet am 07.10.10, 16:39 Nr.: 1 Antworten

Genel bi soru / Eine allgemeine Frage
Merhabalar,

benim bi genel sorum var:

Bi tanidigim birisi suan türkiyede son sinif felsefe (Bursa Uludag üniversitesi) okuyor.
Almanyadan birisiyle evlenip, almanyaya gelme ihtimali var.
Bu kisinin almanyada is olarak neler yapabilir sizce?
Almancasi zayif tabi.. "normal" isci olarak bile zor gibi geliyor.
Almanca olmadan diplomayin degeri fazla olmaz gibi geliyor.

sizin fikriniz?

Nochmal auf deutsch:

Ich kenne eine person, die aktuell in türkei studiert (philosophie auf der uni). Letztes Jahr. Evtl. besteht die möglichkeit, dass diese person (wegen heirat) nach deutschland kommt. Was glaubt ihr, was dieses Studium wert ist? wie sehen ihre jobchancen aus? Als was könnte diese Person arbeiten? Im büro wäre gut für die person, aber ich denke ohne gute deutschkenntnisse zählt das studium leider nicht viel oder irre ich mich?

Warte auf eure meinungen...

Vielen dank schon mal im voraus

-----
//www.upbux.com/r?rh=160660954B33461D7DDD3
0

Beitrag gepostet am 07.10.10, 16:48 @karakuzu78 Nr.: 2 Antworten

aynisini bende dedim...

kendi bilir, gelirmi almanyaya.. ona ben karisamam...

sagolun.

-----
"It's hard to stay mad when there's so much b
0

Beitrag gepostet am 07.10.10, 17:07 @karakuzu78 Nr.: 3 Antworten

ich sage mal so:

die person ist weiblich.

ihr freund hat auch in deutschland einen guten job. und er ist auch hier geboren, weswegen für ihn auch nicht leicht ist...

-----
0

Beitrag gepostet am 07.10.10, 17:12 @karakuzu78 Nr.: 4 Antworten

naja, das will sie ja auch nicht...

wie gesagt, sie hat mich halt mal gefragt, ich studiere auch im moment.
da haben wir mal so geredet und sie hat mich halt gefragt, was sie alles machen kann und ich habe gemeint: nichts...

mal schauen, wie die beziehung sich entwickelt...

-----
0

Beitrag gepostet am 07.10.10, 17:31 @karakuzu78 Nr.: 5 Antworten

es geht nicht um mich

ich habe doch gesagt, ich studiere es geht um einen guten freund, der auch einen "guten" job hat...

ich will mich da nicht einmischen, aber ich denke ähnlich wie du...

-----
0

Beitrag gepostet am 07.10.10, 20:28 @karizma59 Nr.: 6 Antworten

burdakilerin çok işi varda sanki

0

Beitrag gepostet am 07.10.10, 20:38 @karizma59 Nr.: 7 Antworten

o uludag unisinden mezun bir doktor taniyorum, ise yaramaz unkompetent birinin teki icimde kalmasin da söliyim dedim  
sooo zum thema; tanidigim bayan, trde izmirde iki sene okuyup evlenip buraya geldi, onca cabalarina ragmen burda uniye giremedi, yetersiz kaldi, kabul edilmedi, kaldiki bwl okumus birisi, üst düzey almanca ve ingilizce bilip, optisch de yeterli oldugu halde iyi bir isede giremedi maalesef, sanmiyorum ki senin arkadasin burda saglam ve gelecek vaad eden bir ise girebilsin. hem filozofi okuyupda, burda nerde calismayi düsünüyor acikcasi cok merak ettim?!
bazen anlamiyorum, tr deki arkadaslar burdaki hayati neden tozpembe görüyor? onlara neden kolay geliyor buraya UYUM saglamak, sanki burada ordan daha iyi yasayabilecekler...
yinede bol sanslar dilerim arkadasina
0

Beitrag gepostet am 07.10.10, 20:54 @karizma59 Nr.: 8 Antworten

bir kahvede garson olarak calisabilir günde 25 euro kazansa 5 euro sigara 5 euro döner 10 otomatige atsa 5 de oddset tamam günü kurtarir
-----
Ululuk isteyen töreden ayrilmasin !!
0

Beitrag gepostet am 07.10.10, 21:13 @karakuzu78 Nr.: 9 Antworten

karakuzu haha iyi gözlemleyip yorumlamissin yani ne diyim, hab nichts hinzuzufügen als, dass meine lieben landsleute in hayalalemi leben... ayaklari yere basmiyor!
tr de su var: bugünü kurtarmak, ama almanyada bu düsünce ile haraket edersen yasayamazsin!
anlamiyorlar, yada anlamak istemiyorlar.

bizede söylemekten baska bisey düsmüyor, schließlich können wir es nicht in deren kopf einprügeln

serkanin yazisinada güldüm ya  ama dogruluk payi cok! buraya gelen baylar genelde-hepsi demiyorum- kumara vs.. bagliyor..
naja. ektigini bicermis insan. olacak olan oluyor. cok konusmanin bu konuda bi fayda ve manasi yok dünyayi biz mi kurtarcaz sanki
0

Beitrag gepostet am 08.10.10, 11:40 @bey0glu Nr.: 10 Antworten

ESTAĞFİRULLAH !!!

niye adam yerine saymiyayim...

flood olmasin diye herkese cevap yazmak istemedim.

@"herkese":

yorumlariniz icin sagolun !!!

bende sizin gibi düsünüyorum.

mal abwarten, wie sich die beziehung entwickelt...

-----
0

Beitrag gepostet am 12.10.10, 11:12 @karizma59 Nr.: 11 Antworten

merhabalar zurück,

die dame sollte auf jeden fall die zeit nutzen und in der türkei schonmal deutsch lernen,
falls sie das mit dem auswandern ernst meint.
philosophie ist leider kein fach, bei dem es nach dem studium viele möglichkeiten
am markt gibt, schon gar nicht, wenn man seinen gegenüber nur schlecht versteht und
sich selber auch nicht wirklich ´vermitteln´kann.

ansonsten wäre es noch wichtig zu wissen, in welche stadt diese dame gedenkt auszuwandern.
es gibt fast überall migrantenselbshilfeorganisationen (in Hamburg sind das die Arbeitsgemeinschaft selbständiger Migranten,Unternehmer ohne Grenzen und die Türkische Gemeinde Hamburg) , die entweder selber mitarbeiter suchen (aber leider auch nur mit gutem deutsch) oder zumindest sehr gute (regionale) tipps geben können.

Vielleicht hilft das.

Saygilarla
0

Beitrag gepostet am 12.10.10, 11:51 @karizma59 Nr.: 12 Antworten

Selam, ben diger arkadaslar gibi karamsar düsünmüyor, bana göre arkadasiniz eger gercekten istiyorsa, almanyadada bu meslekte calisma imkani bulabilir.
Gecenlerde Maria Böhmer (Integrationsbeauftragte) bu konu hakkinda yakin zamanda kolaylastirici cözümler bulacaklarini söyledi, cünkü bircok Akademisyenin bu sayede calisma imkaninin saglanmasi almanya icinde cok önemli oldugunu vurguladi.

Suanda zaten üniversite mezunlari icin böyle bir uygulama var, arkadasiniz verdigim linkden bilgi edinebilir, bütün sartlari ve ilgili Kurumlari bu sayfada bulabilir.

//www.berufliche-anerkennung.de/zustaendige-stellen.html
0

Beitrag gepostet am 15.10.10, 22:06 @karizma59 Nr.: 13 Antworten

türk mediasinda calisabilir eger tr den uni mevzunu ise türkce biliyorsa, printe yani gazetede calisabilir, yanliz türklerin yogun oldugu bölgelerde. almanya cekimleri oluyor ve burda tr mediasinda calisanlarin cogu türkiyeden, türkceleri kuvvetli diye..buraya gelmeden öncede yeni yasaya göre 680 saat almanca kurs gördü diye belge gerek yoksa gelmesi zorlasabilir...
0

Antworten
Der Inhalt darf max. 30000 Zeichen lang sein!